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Critiques CD: Gemma Ray | Lights Out Zoltar!

Oh la belle découverte, oh le beau son luxuriant, ohhhh la grande classe. Si l’élégance du travail d’Isobel Campbell avec Mark Lanegan vous fait de l’effet, si le romantisme sombre d’une toune comme «Where The Wild Roses Grow» (Nick Cave en duo avec Kylie Minogue) vous chatouille la fibre sensible, portez une grande attention à ce deuxième album très joliment arrangé de la Britannique Gemma Ray. La demoiselle, qui évoque une Marissa Nadler de bonne humeur, décore ses chansons de jolies harmonies beachboyesques, de guitares surf, de pop noire, d’un peu de western spaghetti et d’une goutte de psychédélisme. La rencontre entre sa voix et celle de Joe Gideon sur deux chansons donne quelque chose de très convaincant, qui rappelle la connivence entre Nancy Sinatra et Lee Hazlewood.

Critiques CD: Caribou | Swim

Dan Snaith’s Caribou continues the move towards the dancefl oor sounds initiated on Andorra – with a big dash of Mattias Aguayo-style pop disco and breathy, processed, quasi-spoken vocals (the refuge of all non-singers) leading the way. This is all good. The exception is “Odessa” – an overly busy track that indulges in reviving 80s synth drum rolls and impoverished synthpop tropes. Snaith quickly redeems himself with “Kaili” – a dense, sweet psychedelic bit from leftfield; ‘60s pop maximalism rife with skronk and melody. Then Caribou’s maximalism meets German-style dance floor minimalism on the excellent “Bowls”. More and less vie for space and time, while beats and melodies wrestle for dominance on Swim – Snaith seems to want to try it all on for size. Swim is not quite sure what it wants to be but, in the end, that’s more than okay. In fact, it makes Snaith’s experiments all the more interesting.

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