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Critiques CD: John Maus | We Must Become the Pitiless Censors of Ourselves

Spawned from the same darkened and weird tune pools as Ariel Pink, John Maus has emerged from the sonic muck to near the top of the minimal electro crooner heap. On his third disc, the Minnesotan Maus bares his soul in search of the perfect song as he hears it in his bobbled head, a kaleidoscope of swirling keyboard memories of melodies, groovy bass lines, creaking drum machine marches, emotionally charged robo-vocals and a fuck-you punk-rock take on it all. Equal parts experimental, performance art and pop music, John Maus will confound you. And that’s his plan.

Critiques CD: Feist | Metals

Après le succès de Let it Die (2004), qui a vu son folk-soul devenir la norme, la star canadienne a correctement su répliquer avec le pimpant The Reminder (2007). Metals, en contrepartie, est plus complaisant. Leslie Feist assume son rôle d’enjôleuse sur le mode plus homogène de la ballade. Cela dit, elle a les chansons, l’entourage (Gonzales, Mocky, Colin Stetson, Evan Cranley des Stars…) et bien sûr la voix pour s’en tirer sans mièvrerie. Le ton calme et les arrangements élémentaires sont agréablement modulés et elle est encore capable d’un certain mordant («Comfort Me»). On s’ennuie du dynamisme de The Reminder, mais en matière de pop «adulte», Feist demeure l’exemple à suivre.

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