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Critiques CD: Lil Wayne | Tha Carter IV

Faire du rap, c’est comme jouer au roi de la montagne. Weezy le sait mieux que quiconque, lui qui, depuis Carter III, tente de rester au-dessus de la masse d’artistes qui essaient de lui ravir «son» sommet. Mais le paysage change vite et son hiatus à Riker’s Island lui a coûté cher. Quand on sent son urgence de revenir pour croquer le monde, Lil Wayne est génial, drôle, puissant. Mais il y a malheureusement un peu trop d’errance, de balades érotiques qui créent un malaise et de remplissage pour apprécier totalement cet album, qui n’est pas le plus fort de la lignée des Tha Carter.

Critiques CD: John Maus | We Must Become the Pitiless Censors of Ourselves

Spawned from the same darkened and weird tune pools as Ariel Pink, John Maus has emerged from the sonic muck to near the top of the minimal electro crooner heap. On his third disc, the Minnesotan Maus bares his soul in search of the perfect song as he hears it in his bobbled head, a kaleidoscope of swirling keyboard memories of melodies, groovy bass lines, creaking drum machine marches, emotionally charged robo-vocals and a fuck-you punk-rock take on it all. Equal parts experimental, performance art and pop music, John Maus will confound you. And that’s his plan.

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